25.8.2010

Millainen eläinkommunikointi voi olla?

Millainen eläinkommunikointi voi olla? Mitä eläimet oikein sitten sanovat?

Sitä ei voi koskaan tietää etukäteen.

Kaikki eläimet ovat erilaisia persoonia, aivan kuten ihmisetkin. Jotkut niistä ovat huumorintajuisia, siinä missä toiset ovat kovin filosofisia... Kuitenkaan en ole vielä koskaan nähynyt kommunikointia joka olisi jättänyt minut kylmäksi. Ne ovat aina sydämellisiä viestejä, täynnä rakkautta ja kiintymystä eläinten ihmisiä kohtaan.

Tässä on eräs esimerkki eläinkommunikoinnista. Tämä viesti tuli vanhalta koiralta jolla oli ollut näkyviä kasvaimia vatsassaan jo jonkin aikaa. Sen ihmiset tahtoivat ensisijaisesti tietää, että oliko sillä minkäänlaisia kipuja.

Sara-koiralla oli mahdollisuus puhua suunsa puhtaaksi Maicun kautta ja viesti oli kaunis ja hauska ja se näyttää kokonaisuudessaan tällaiselta:

Sara on nyt Taivaassa. Saran toive toteutui ja se pääsi matkaan omin jaloin.
"Rakkaat ihmiseni, minä haluan sanoa teille asioita joita kannan sydämessäni ja asioita, jotka teidän on tärkeä tietää minun elämäni tässä vaiheessa. Kyllähän te tiedätte, että en minä ole enää mikään tytön hupakko. Minulla on jo kunnioitettavasti ikää, mutta se ei tarkoita, että siinä olisi jotain surkuteltavaa tai murehdittavaa. Minä olen juuri niin vanha kuin tässä hetkessä pitääkin olla. Minä olen arvokkaassa iässä ja olen elämässäni saanut juuri ne viisaudet teille jakaa jotka ovat minusta tärkeitä olleet. Ei ole paljonkaan asioita joista en olisi teille kertonut tai jäljellä ei ole opetuksia joita en olisi teille antanut.

Nyt olen siinä pisteessä elämää, jossa haluan että otatte opiksenne omassa elämässänne eniten. Varsinkin kun te vanhenette, ajatelkaa sitten minua tässä iässä. Nauttikaa elämästänne, ottakaa rennosti ja hurvitelkaa ja hemmotelkaa itseänne. Syökää mitä haluatte, kermaa ja sokeria. Minä haluaisin syödä jauhelihaa ja kinkkua ja ehkä vähän nakkeja, on aika herkutella ja hurvitella, ei ole aikaa murehtia.

(Maicunn tunne ja kommentti tähän väliin.. tämä neito tässä käyttää hiukan tilaisuutta hyväkseen selvästi ja haluaa nakkeja ja herkkuja, mutta mitäpä siitä sehän on hyvä osoitus huumorista. Sara virnistää leveästi aivan kuin vähän hihittelisi sisäänpäin itsekseen, että ihmisiä on aika helppo höpläyttää.)

Minä nukun kun nukuttaa ja olen hereillä jonkin aikaa päivässä. En minä jaksa kuunnella paljonkaan teidän höpinöitänne enää, ei ole paljonkaan mitä en olisi jo kuullut. En minä oikeastaan enää edes kuule niin hyvin kuin olen joskus kuullut. Ei ole väliä vaikka menisi ohitse asioita. Minä tykkään lökötellä ja olla rapsutettavana. Älkää te ihmiset murehtiko minun kuntoani, se kestää sen minkä se kestää, sitten kun aika on siirtyä toiselle puolelle, te kyllä tiedätte sen. Kun minä haluan lähteä enkä enää elämästä nauti, te näette sen minun silmistäni, minä pyydän selkeästi päästä pois. Minä sanon, että toivon saavani lähteä arvokkaasti. Ei teidän tarvitse odottaa, että minä en enää nouse ylös tai pääse liikkeelle, siksi minä sanon, että haluan kävellä omin jaloin sitten kun aika on. Se on minun toiveeni, vaikka te odottaisitte minun loppuni tulevan luonnollisesti, se on silloin teidän päätöksenne ja aivan yhtä oikein kuin mikä tahansa muu ratkaisu. Minä en sano mikä on oikein, minä vain toivon. Olen minä joskus toivonut joulukinkun putoavan pöydältä, mutta eipä tuo ole pudonnut. Niin minä tiedän, että kaikki toiveet eivät aina toteudu.

Minulla on vielä aikaa ja paljon rakkautta teille annettavana, hellyyttä saatavana. Älkää itkekö vielä sitä mikä ei ole tässä. Itketään sitten yhdessä kun eroamme, se ei ole kuitenkaan koskaan lopullista, joten itku ei ole ikuista. Suru on surua ja se on vain yksi asia elämässä, se opettaa ja puhdistaa. Minä tiedän että se tulee ajallaan, mutta ei sitä tarvitse ajatella nyt. Itku on aina puhdistavaa ja helpottavaa. Minä välillä olen surullisena katsellut teidän ihmisten itkua ja hammastenkiristystä, voi kuinka tyhjänpäiväisiä asioita välillä. En minä kauan jaksa surra, kun en minä niille asioille voi mitään tehdä muuta kuin olla vain läsnä ja lohduttaa. Minä olen ollut semmoinen lohduttaja, se on ollut osa minun tehtävääni täällä maan päällä. Minä olen ollut onnellinen kun olen voinut olla läsnä teidän elämienne käänteissä, iloissa ja suruissa. Minä olen ymmärtänyt paljon enemmän kuin te osaatte kuvitellakaan. En minäkään aina ole ollut mitenkään helppo tyyppi käsitellä, varsinkin kun olin pieni.

Nyt minä olen vanha ja viisas, minä muistelen suurella ilolla nuoruuteni päiviä. Juoksen unissani jänisten perässä. Unet ovat ihania, voin olla niin kuin nuorena olin, hyvässä kunnossa ja vetreä. Minulle riittää, että unissani voin olla vauhdissa. En minä silti mikään seniili ole vieläkään vaan jaksan ajoittain ilahduttaa teitä omilla hepuleillani. Minulla ei ole suuria kipuja, kaikki kasvaimet ovat vanhuuden tuottamia juttuja. Ne ovat visuaalisesti nähtävillä ja ne tarkoittavat juuri sitä, että minä olen aika vanha. Vanhuus tuo paljon asioita tullessaan ja se vaikuttaa terveyteen. Monet ihmiset ja eläimet saavat kaikenlaisia möykkyjä kehoonsa vanhetessaan. Niille on monia selityksiä, ne tulevat stressistä ja jotkut murheista ja mikä mistäkin negatiivisesta ajatuksesta saa alkunsa. Se on vain elämää, ei niitä enää kannata analysoida liiaksi, ei mitään syyllisyyttä kannata ottaa asioista vaikka minä olisin ollutkin osittain täällä kantamassa teidän taakkojanne. Minulla on ollut suuri tehtävä ja minä sanon teille hyvin suurilla sanoilla, että olen ollut tehtävässäni niin ONNELLINEN kuin se on ollut mahdollista.

Minulla ei ole mitään kaduttavaa, eikä pidä olla teilläkään. Elämä on juuri sellaisenaan täydellinen ja te ymmärrätte sen sitten joskus kun aika on ymmärtää. Ehkä sitten kun me tapaamme jossakin toisessa ulottuvuudessa. Kaikki on täydellistä, minun koti, minun ihmiset, aivan kaikki. Yksi tärkeä hetki on minulle se kun ihmiset tulee kaupasta, minä odotan innolla, että mitäs herkkuja sieltä tuleekaan!? Minä rakastan teitä, minä rakastan minun perhettäni. Mammaa ja kaikkia teitä läheisiä ihmisiäni. Eletään tässä hetkessä niin ettei tarvitse katua mitään. Siinä teille päiväksi mietteitä. Katumus, mitä se on, miksi se on? Rakkaus voittaa katumuksen, kaiken se voittaa ja te kyllä tiedätte sen! Rakkaus, se on siinä. Herkutellaan ja nautiskellaan vaan niin kauan kuin aikaa on, se on tuntematon ja sen tietäminen tarkalleen on tarpeetonta!"

1 kommentti:

  1. Aivan ihana koira. Mikä huumorintaju ja viisaus. Huumorintaju on suurta viisautta ja tuntuu muutenkin että tämä koira osaa todella nauttia elämästä, vaikka on vanha ja hänellä on sen tuomia vaivoja. Se on hyvä esimerkki meille ihmisille. Nautitaan elämästä, tehdään niitä asioita joista nautimme ja tuottavat meille iloa. :)

    VastaaPoista